Om Kristiansand Murmesterforening

Kristiansand Murmesterforening er en lokal bransjeforening innen murerfaget.

Kristiansand Murmesterforening ble etablert i 1905, og er en av de eldste murmesterforeningene i landet. Vårt hovedfokus er å ivareta murbyggene på sørlandet. Våre murmestere har høy faglig kunnskap og et ønske om å ivareta murmester tradisjonene. Samtidig har de et stort fokus på gamle håndverks tradisjoner med nye produksjonsmetoder.

Vårt mål er å medvirke til kvalitet i håndverktjenester, samt øke profesjonalitet blant våre medlemsbedrifter.

Vi er en forening som ønsker å samle de unge og ivareta de mer erfarne murmesterne.

Vi har stort fokus på utdanning og utvikling av nye murere.

Gode fagkunnskaper gir trygghet

Derfor bør du velge en mester!

Velg en håndverker som kan dokumentere at de har kunnskap, som for eksempel et mesterbrev og som kan vise til gode referanser. Hvis du velger en god håndverker til å gjøre jobben første gang, skal du slippe ryddejobben etterpå.

Vi anbefaler også forbrukere å bruke mesterregisteret.no for å sjekke om håndverkere er mestere eller ikke. I dag er det registrert rundt 18.000 aktive mestere fra hele landet og i over 70 ulike mesterfag her.

– En mester skal gjøre jobben riktig første gang og man skal slippe å rette opp igjen arbeidet etter dem.